Måndag

Jag sitter just nu och pluggar, eller ja.. jag har tagit en paus. Ska redovisa om Lenin imorgon på svenskan och jag får inte in hälften av faktan! Men det går säkert bra, ska nämligen sitta någon timme till.

Märks verkligen att hösten är här nu! Det är mörkt, grått och kallt. HÄRLIGT, haha! Så idag efter skolan gick jag till Espresso House för att plugga en timme innan jag skulle ta bussen hem. Beställde varm härligt choklad och satt mig ner för att studera lite historia. Helt plötsligt börjar en gammal man som satt vid bordet intill prata med mig. Han frågade vad det var jag läste i läxa, vilken skola jag gick på och sedan började han berätta om vad han tyckte om Stockholmare. I början blev jag lite rädd när han började prata med mig men sen blev jag mest trött. Jag hade ju faktiskt satt mig där för att plugga! Men han bara fortsatte att prata och prata. Han var väl en ensam man för han betedde sig som om han var min morfar, haha! Men han var ganska gullig faktiskt.

Nej, nu är nog min paus slut så tillbaka till Lenin!

Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0