Konferens och Lundagård

Idag har jag varit på miljökonferens anordnad av Pauli, Bernadotte och Katte. Konferensen varade hela dagen och jag fick lyssna på två intressana föredrag och sedan arbeta med ett case i grupp. Fallet var att man skulle tänka sig att vattennivån kommer stiga med två meter inom loppet av trettio år. Vad kommer drabba din kommun? Vi hade Vellinge kommun och vann över de övriga nio grupperna! Något jag tyckte var väldigt kul (förutom all fika och alla presenter vi fick..) var att några av oss kommer få möjligheten att få vara med på ett riktigt FN möte i Köpenhamn i September. På detta mötet kommer miljön vara huvudfrågan och flera av världens ledande karaktärer vara på plats och... jag vill så gärna!!! 

Efter konferensen fikade jag med Amelie, som åker till London imorgon, utanför Lundagård. Vi köpte med oss mat och satt där i två timmar och gick igenom allt som har hänt sedan vi träffades sist.

Nu ska jag sova. Det är en dag imorgon också. Däremot inte vilken dag som helst utan det är fredag och påsklov!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0